Termeni și Condiții
Te invităm să citești în continuare cea mai nouă versiune a Termenilor și Condițiilor de utilizare TeleRenta, actualizată la data de 13.10.2023
Vei găsi aici informații esențiale despre termenii folosiți în comunicare, pașii necesari pentru crearea unui cont și parcurgerea procesului de cunoaștere a clientelei (eKYC), precum și date despre obligațiile tale din momentul în care îți este încredințat un produs.
Confirmarea comenzii TELERENTA presupune acceptarea si înțelegerea Termenilor și Condițiilor prezentați mai jos.
Site-ul www.telerenta.ro (”Site-ul”) este proprietatea exclusivă a TELERENTA S.R.L., cu sediul în Voluntari, județul Ilfov, Bd. Pipera nr 1/I, Clădirea Admax Center, Et. 3, Biroul 6, şi sediul ales la punctul de lucru din Bucureşti, sector 1, - Cod Unic de Identificare: RO47465690, înregistrată la Registrul Comerțului sub numărul J23/264/2023, denumit în continuare TELERENTA.
1. DEFINIȚII
Prin definițiile folosite în Termeni și Condiții trebuie înțeles:
Vizitatorii Site-ului – orice persoane care accesează conținutul www.telerenta.ro prin intermediul internetului.
Utilizatorii înregistrați – persoane fizice majore (care au împlinit 18 ani) care și-au creat un cont și s-au autentificat prin intermediul paginii Cont nou/Autentificare.
Clienții – utilizatorii înregistrați, persoane fizice majore (care au împlinit 18 ani) sau persoane juridice care plasează o comandă prin intermediul site-ului www.telerenta.ro și care, sub rezerva acceptării unei astfel de comenzi de către TELERENTA, devin parte din contractul de închiriere la distanță al cărui obiect îl reprezintă închirierea produselor TELERENTA.
Produse – echipamente electronice ce urmează a fi livrate de către TELERENTA Clienților în baza unei comenzi (Produsele/Echipamentele).
Părți – TELERENTA și Clientul așa cum au fost definiți anterior.
Cont – Secțiune privată a Site-ului care are atașată o adresă de e-mail și o parolă și este utilizată de către Utilizatorul înregistrat în scopul de a plasa o comanda. Acesta conține diverse informații despre Utilizatorul înregistrat și despre activitatea acestuia pe site, fie trimise de Utilizatorul înregistrat însuși (date personale), fie înregistrate automat de Site (istoric comenzi, facturi etc.).
Comandă – expunerea materială a voinței de a închiria produse TELERENTA în condițiile prezenṭilor Termeni și Condiții, utilizând mijloacele electronice disponibile pe Site.
Drepturi de proprietate intelectuală – dreptul de autor, drepturile de bază de date, drepturi de proiectare și altele ce intră sub incidența legii pentru protecția drepturilor de autor (legea nr. 8/1996) și a legilor privind proprietatea intelectuală și industrială.
Termeni și condiții – condițiile de închiriere/vânzare la distanță a produselor TELERENTA prin intermediul site-ului www.telerenta.ro prezentate în continuare. Atenție, condițiile pot fi schimbate de către TELERENTA oricând și vor fi afișate ca revizii pe Site. În cazul schimbării condițiilor după plasarea unei Comenzi, se mențin valabile condițiile din momentul trimiterii Comenzii până la finalizarea acesteia. Folosirea Site-ului (vizitarea și/sau plasarea de comenzi) implică acceptarea termenilor și condițiilor în vigoare de către Vizitator și Client.
Contract și comandă
Prin plasarea unei comenzi, Clientul acceptă termenii și condițiile de utilizare în mod necondiționat. La confirmarea comenzii, TELERENTA acceptă termenii comenzii așa cum au fost specificați de către Client. Comanda se acceptă după verificare pe e-mail sau telefonic.
Confirmarea comenzii de către TELERENTA constituie primul pas în vederea încheierii unui contract de închiriere la distanță între Părți.
Conținut
● toate informațiile de pe Site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;
● conținutul oricărui e-mail trimis Clienților de către TELERENTA prin mijloace electronice și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;
● orice informație comunicată prin orice mijloc de către un angajat/colaborator al TELERENTA, Clientului, conform informațiilor de contactare, specificate sau nu de către acesta;
● informații legate de Produsele și/sau tarifele practicate de TELERENTA într-o anumită perioadă;
● informații legate de Produsele și/sau tarifele practicate de către un terț cu care TELERENTA are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumită perioada;
● date referitoare la TELERENTA, sau alte date privilegiate ale acestuia.
Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultate din închirierea/vânzarea la distanță a unui Produs de către TELERENTA, Clientului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de către TELERENTA, indiferent de modalitatea de livrare.
Specificații – toate specificațiile și/sau descrierile Produselor așa cum sunt precizate în descrierea acestora.
Document – Termenii și Condițiile astfel prezentați.
2. TERMENI DE UTILIZARE A SITE-ULUI
2.1. ACCESAREA SITE-ULUI
2.1.1. Site-ul este disponibil gratuit tuturor celor care au acces la o conexiune la internet. TELERENTA nu garantează faptul că Site-ul nostru sau orice Conținut de pe acesta va fi întotdeauna disponibil sau neîntrerupt. TELERENTA poate suspenda, retrage, întrerupe sau modifica toate sau orice parte a Site-ului fără notificare. TELERENTA nu va fi responsabilă față de tine dacă, din orice motiv, Site-ul nostru este indisponibil în vreun moment sau pentru orice perioadă de timp.
2.1.2. TELERENTA poate publica pe Site informații despre Produsele și/sau promoțiile practicate de către acesta sau de către oricare alt terț cu care TELERENTA are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumită perioadă de timp și în limita stocului disponibil.
2.1.3. Toate informațiile folosite pentru descrierea Produselor disponibile pe Site (imagini statice / dinamice / prezentări multimedia etc.) nu reprezintă o obligație contractuală din partea TELERENTA, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
2.1.4. TELERENTA va depune toate eforturile rezonabile pentru a prezenta un Conținut care este corect, complet și actualizat. Includerea oricăror Produse pe Site la un anumit moment nu implică sau nu garantează faptul că aceste Produse vor fi disponibile în orice moment. TELERENTA își rezervă dreptul de a întrerupe disponibilitatea oricărui Produs în orice moment.
2.1.5. În cazul în care apar erori în legătură cu descrierea Produsului și / sau prețurile sau în cazul în care lipsesc date relevante din informațiile despre Produs prezentate pe Site, TELERENTA își rezervă dreptul de a corecta aceste erori și, eventual, de a anula sau de a schimba comenzile specifice în măsura în care acest lucru este în conformitate cu legile aplicabile.
2.2. POLITICA DE ÎNCHIRIERE ONLINE
2.2.1. Pentru a plasa o comanda prin intermediul Site-ului, Clientul trebuie să aibă vârsta de cel puțin 18 ani și să fie consumatorul final. Minorii sunt excluși în mod expres.
2.2.2. Pentru motive justificate, TELERENTA își rezervă dreptul de a restricționa accesul Clientului în vederea efectuării unei Comenzi și/sau la unele dintre modalitățile de plată acceptate, în cazul în care consideră că în baza conduitei sau a activității Clientului pe Site, acțiunile acestuia ar putea prejudicia în vreun fel TELERENTA. În oricare dintre aceste cazuri, Clientul se poate adresa Departamentului de Relații cu Clienții al TELERENTA, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea măsurilor sus-menționate.
2.2.3. Comunicarea cu TELERENTA se poate realiza prin interacțiunea cu aceasta, postarea opiniilor vizavi de Produse sau comunicarea prin adresele menționate la secțiunea “Contact” din Site. Vor fi excluse din Site sau ignorate păreri sau adresări ce conțin injurii sau un limbaj neadecvat. TELERENTA are libertatea de a gestiona informațiile primite fără a fi nevoit să aducă justificări pentru aceasta.
2.2.4. Toate tarifele aferente Produselor prezentate pe Site sunt exprimate în RON și includ T.V.A.
2.2.5. În cazul plăților online, TELERENTA nu este/nu poate fi făcut responsabilă pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Client, incluzând dar nelimitandu-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Clientul.
2.3. ÎNREGISTRAREA UNUI CONT
2.3.1. Pentru a plasa o comandă pe Site, trebuie să înregistrezi un Cont. Te poți autentifica pe Site prin Facebook, Google sau creând un Cont propriu.
2.3.2. Când te înregistrezi, trebuie să furnizezi mai multe detalii personale despre tine. Asigură-te că toate datele personale furnizate sunt adevărate, corecte, actuale și complete din toate punctele de vedere. Poți actualiza sau corecta oricând detaliile despre tine accesând secțiunea ”Contul meu”. Consultă Politica noastră de confidențialitate și de protecție a datelor pentru mai multe informații despre modul în care datele tale personale vor fi utilizate și stocate. Procesul de cunoaștere a clientelei realizat de către Credimatic Network, potrivit art. 2.4.7., va confirma numele/prenumele și adresa de facturare introduse de tine la crearea Contului sau la efectuarea unei Comenzi cu datele extrase din actul de identitate prezentat în procesul de cunoaștere a clientelei.
2.3.3. Pentru a crea un Cont ai nevoie de o adresă de e-mail validă și de un număr de telefon mobil care îți apartin. În primul pas al procesului, va trebui să introduci numele de utilizator, parola pe care o vei folosi și adresa de e-mail care va fi asociată Contului. La adresa de e-mail indicată de către tine vom transmite un link pe care vă trebui să îl accesezi pentru validarea adresei.
2.3.4. Când creezi un Cont, ți se va cere să furnizezi o parolă pentru a menține securitatea Contului. Parola Contului pe care o furnizezi trebuie să fie unică și să fie păstrată în siguranță. Ești responsabil de păstrarea confidențialității parolei și a oricăror activități care apar în contul tău. TELERENTA nu va fi răspunzătoare față de nicio persoană, pentru orice pierdere sau deteriorare care ar putea apărea ca urmare a faptului că aceasta nu a reușit să își protejeze parola sau Contul.
2.3.5. În cazul în care observi sau suspectezi orice încălcare a securității sau utilizarea neautorizată a parolei sau a Contului tău, te rugăm să informezi imediat TELERENTA.
2.3.6. Pentru a putea plasa comenzi pe Site trebuie să îi asociezi Contului tău un număr de telefon mobil. La acest număr vei primi un cod de validare pe care va trebui să îl introduci pe Site. După confirmarea numărului de telefon, Contul tău va fi activ și îl vei putea folosi pentru a plasa comenzi pe Site.
2.3.7. În lipsa validării adresei de e-mail și a numărului de telefon, nu vei putea plasa nicio comandă pe Site.
2.4. PLASAREA UNEI COMENZI
2.4.1. Poți plasa Comenzi pe Site prin adăugarea Produselor dorite în coșul de comandă, urmând a finaliza Comanda efectuând plata exclusiv prin card bancar. Odată adăugat în coșul de comandă, un Produs este disponibil pentru închiriere în măsura în care există stoc disponibil pentru aceasta. Adăugarea unui Produs în coșul de comandă, în lipsa finalizării Comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei Comenzi, implicit nici rezervarea automată a Produsului.
2.4.2. Prin finalizarea Comenzii, Clientul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de închiriere, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii.
2.4.3. Prin finalizarea Comenzii, Clientul consimte că TELERENTA poate să îl contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de TELERENTA, în orice situație în care este necesară contactarea Clientului.
2.4.4. Plata Produselor închiriate se face exclusiv cu un card bancar acceptat de TELERENTA: Visa, Mastercard, American Express, Diners Club, Discovers (debit sau credit). Nu se acceptă carduri preplătite, chiar dacă poartă logo-ul Visa sau Mastercard, Revolut, carduri de tranzacții unice, carduri a căror perioadă de valabilitate expiră în mai puțin de 3 luni.
2.4.5. Prin completarea detaliilor despre card în timpul plasării Comenzii, confirmi faptul că este al tău cardul de credit sau de debit utilizat. Toate câmpurile indicate ca fiind obligatorii trebuie completate.
2.4.6. Suma ”plătită acum” va fi debitată imediat de pe card. TELERENTA își rezervă dreptul de a verifica valabilitatea cardului de credit sau de debit, statutul său de credit în raport cu valoarea Comenzii și dacă datele despre adresa Clientului sunt corecte. Putem refuza Comenzi în funcție de rezultatul acestor verificări.
2.4.7. După plasarea Comenzii și confirmarea efectuării plății de către TELERENTA, Clientul este direcționat către procesul de cunoaștere a clientelei realizat de către Credimatic Network. TELERENTA transmite către Credimatic Network numărul de telefon al Clientului validat anterior. În vederea verificării identității, Credimatic Network solicită Clientului: codul trimis prin SMS, fotografierea cărții de identitate din două unghiuri, poză selfie din două unghiuri.
2.4.8. Clientul poate consulta Politica de confidențialitate Credimatic Network pe pagina de internet https://qoobiss.com/politica-de-confidentialitate/.
2.4.9. După verificarea identității, Clientul va primi o confirmare sau o infirmare a identității sale la adresa de e-mail înregistrată pe Site, rezultatul procesului eKYC putând fi “KYC Passed” sau “KYC Not Passed”.
2.4.10 Pe parcursul procesului de identificare a Clientului și înainte de a se semna Contractul de închiriere, dacă există suspiciune de fraudă sau există îndoieli cu privire la executarea și respectarea obligațiilor contractuale, Telerenta poate solicita o analiză de risc cu privire la datele care au fost comunicate de către Client.
În acest sens, anumite date vor fi transmise către Elaxtic Inc., cunoscut și sub denumirea ʺ Sharpei ʺ care va efectua o analiză de risc. Ținând cont de scopul acestei proceduri, rezultatul analizei de risc nu va fi comunicat către Client.
Având în vedere costurile și riscurile pe care și le asumă Telerenta pentru a oferi spre închiriere Echipamente Electronice , cât și beneficiile pe care Clientul le obține prin încheierea la distanță a unui asemenea contract, este de natură esențială pentru Telerenta de a dispune de posibilitatea verificărilor suplimentare cu privire la datele care îi sunt comunicate de către Client.
Clientul va putea consulta Politica de confidențialitate pentru a lua la cunoștință despre modul în care această procedură poate avea loc.
2.4.11. După realizarea procesului de identificare a Clientului, Părțile vor semna Contractul de închiriere (Condiții generale și Condiții speciale). Clientul este de acord ca în relația contractuală cu TELERENTA să utilizeze semnătură electronică care produce aceleași efecte juridice ca și semnătura olografă, pe suport de hârtie. Clientul a fost informat și înțelege că datele referitoare la semnătură în mediul electronic și actele semnate prin această modalitate vor fi stocate în moduri securizate, fiind utilizate doar în scopul prelucrării lor pentru prestarea serviciilor de închiriere.
2.4.12. TELERENTA își rezervă dreptul de a efectua toate verificările de siguranță și de a aproba sau nu închirierea în baza unor motive legitime, inclusiv în caz de comportament inacceptabil din partea Clientului.
2.4.13. TELERENTA poate anula Comanda efectuată de către Client, în urma unei notificări prealabile adresate Clientului, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă, în afară de restituirea plății efectuate, dacă este cazul, sau fără ca vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese în următoarele cazuri:
a) neacceptarea Tranzacției de către banca emitentă a cardului Clientului;
b) invalidarea Tranzacției de către procesatorul de carduri agreat de TELERENTA;
c) datele furnizate de către Client pe Site sunt incomplete și/sau incorecte;
d) Produsul nu se mai află în stoc;
2.5. LIVRAREA PRODUSELOR
2.5.1. TELERENTA va livra Produsele în sistem de curierat door-to-door către Client. De asemenea, Comenzile vor putea fi ridicate de către Client de la punctele de livrare a Comenzilor de tip “Box-uri”. Produsele închiriate sunt livrate într-un locker securizat, disponibil în mai multe puncte de ridicare din București. Serviciul de livrare a Comenzilor de tip “Box-uri” este marcat la finalizarea Comenzii, în secțiunea ”Livrări comenzi”. Când Comenzile ajung în locker, Clientul va primi un e-mail cu un cod QR și un SMS cu codul PIN. Clientul are la dispoziție 36 de ore să ridice Produsele, cu excepția comenzilor livrate vineri (72 ore) și sâmbătă (48 ore). Scanarea codului QR sau introducerea codului PIN la punctul de ridicare va duce la deblocarea compartimentului în care se află coletul.
2.5.2. TELERENTA va asigura ambalarea corespunzătoare a Produselor și va asigura transmiterea documentelor însoțitoare.
2.5.3[DA1] [DPA2] . Detaliile de livrare a Produselor, incluzând dar nelimitandu-se la timpul necesar livrării, nu constituie o obligație contractuală din partea TELERENTA, fără ca vreo Parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese, în cazul în care oricare Parte poate fi sau este prejudiciată în orice mod în urma încălcării acestora
2.6. URMĂRIREA ECHIPAMENTELOR
Echipamentele electronice comandate pot fi echipate cu sisteme de geo-localizare și dispozitive de urmărire pentru a putea localiza echipamentul electronic în cazul în care este furat sau nu este returnat în termen. TELERENTA are, de asemenea, opțiunea de a verifica lunar sau oricând consideră necesar localizarea Echipamentelor închiriate. Clientul va fi informat în mod corespunzător în acest sens.
2.7. RETURNAREA ÎN AVANS A ECHIPAMENTELOR
În caz de reziliere, Clientul va datora TELERENTA Chiria pentru toată perioada contractuală rămasă alături de orice daune interesese aferente prejudiciului cauzat la acel moment. În caz de denunțare unilaterală, Clientul va datora TELERENTA 10% din valoarea chiriei pentru toată perioada contractuală rămasă alături de orice daune interesese aferente prejudiciului cauzat la acel moment.
3. RETRAGEREA DIN CONTRACT
3.1. Clientul, persoană fizică, beneficiază de o perioadă de 14 (paisprezece) zile pentru a se retrage din contractul de închiriere. Perioada de retragere menționată anterior expiră în termen de 14 (paisprezece) zile de la momentul la care Clientul intră în posesia Produselor închiriate.
3.2. Înainte de expirarea perioadei de retragere potrivit art. 3.1., Clientul informează TELERENTA cu privire la decizia sa de retragere din contractul de închiriere la adresa de e-mail support@telerenta.ro , la nr. de tel: 0312.290.600 sau la adresa sediului ales la punctul de lucru din Bucureşti, sector 1, -. În acest scop, Clientul poate utiliza fie o declaraţie neechivocă (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poştă sau e-mail), fie modelul de formular de retragere prevăzut în Anexă.
3.3. TELERENTA va transmite Clientului prin e-mail confirmarea de primire a cererii de retragere.
3.4. În cazul în care Comanda este achitată și Clientul a intrat în posesia Produselor închiriate, TELERENTA va rambursa suma achitată de Client proporțional cu numărul de zile în care Clientul a utilizat Produsele închiriate, în maximum 14 (paisprezece) zile de la data informării TELERENTA de către Client asupra deciziei sale de retragere din contractul de închiriere. Suma va fi returnată prin restituire în contul din care a fost efectuată plata.
3.5. TELERENTA va efectua rambursarea sumei la primirea Produselor închiriate. Produsele închiriate trebuie să fie într-o stare identică (fizică și funcțională) cu cea în care au fost livrate. În cazul în care se constată diferențe între starea Produselor la livrare și starea Produselor la returnare, TELERENTA va proceda la evaluarea tehnică prin specialiști proprii sau terți, costul de readucere a Produselor la starea inițială fiind suportat de către Client.
3.6. În cazul exercitării dreptului de retragere, costul direct al returnării Produselor închiriate va fi suportat de către Client. [DPA3]
3.7. În cazul în care un Produs comandat de către Client nu poate fi livrat de către TELERENTA, acesta din urma va informa Clientul asupra acestui fapt și va returna în contul Clientului contravaloarea primei chirii platite in avans, în termen de maximum 7 (șapte) zile de la data la care TELERENTA a luat cunoștință despre acest fapt sau de la data la care Clientul și-a exprimat în mod expres intenția de reziliere a contractului de închiriere.
4. GARANȚII
4.1. Toate Produsele de pe Site beneficiază de condiții de garanție conforme legislației în vigoare și politicilor comerciale ale producătorilor.
4.2. În cazul constatării unor defecțiuni ale Produselor în perioada de garanție, Clientul trebuie să contacteze reprezentanții TELERENTA de îndată.
4.3. În cazul în care Produsul nu funcționează conform specificațiilor producătorului, TELERENTA își asumă obligația de reparare a Produsului sau, dacă este cazul, de înlocuire a Produsului cu unul conform în termen de maximum 5 zile lucrătoare.
4.4. Lipsa certificatului de garanție al Produsului trebuie semnalată în maximum 48 (patruzecișiopt) de ore de la recepția Produsului pe adresa de email office@tele-renta.com.
5. RĂSPUNDEREA TELERENTA
5.1. TELERENTA nu își asumă răspunderea pentru pagubele apărute prin folosirea în orice fel de către Clienți a Produselor prezentate pe Site. Clienții trebuie să respecte instrucțiunile/recomandările pe care TELERENTA le oferă pentru a utiliza/păstra în siguranță Produsele (inclusiv instrucțiunile sau manualele Produselor). TELERENTA nu își asumă răspunderea pentru daunele cauzate de nerespectarea acestor instrucțiuni/recomandări.
5.2. TELERENTA nu oferă nicio garanție, nici în mod expres și nici implicit, în ceea ce privește, inclusiv dar fără limitare, funcționarea acestui Site, informația, Conținutul, materialele sau Produsele de pe Site, precum și potrivirea lor pentru un anumit scop.
5.3. TELERENTA nu își asumă răspunderea pentru descrierile Produselor prezentate pe Site, acestea fiind identice cu cele puse la dispoziția noastră de către furnizorii fiecărei mărci. De asemenea, imaginile sunt prezentate pe Site cu titlu de exemplu, iar Produsele efectiv livrate pot diferi de imagini în orice mod (culoare, accesorii, aspect etc). TELERENTA înțelege importanța informațiilor furnizate în prezentul Site și face eforturi permanente pentru a le păstra actualizate.
5.4. TELERENTA nu garantează acuratețea, gradul de completitudine, actualitatea sau certitudinea niciunui conținut pus la dispoziție prin intermediul Site-ului său. Vizitatorii Site-ului sunt responsabili de verificarea oricărei informații înainte de a se baza pe aceasta.
5.5. TELERENTA nu va răspunde pentru niciun prejudiciu creat din cauza unui virus, atac de tip denial-of-services sau distributed denial-of-services, precum nici din cauza unui alt tip de material tehnologic ce ar infecta calculatorul, sistemul IT și/sau datele Vizitatorilor/Utilizatorilor înregistrați/Clienților Site-ului ca urmare a accesării Site-ului sau a altor website-uri către care există link-uri în prezentul Site.
5.6. Site-ul poate include link-uri către alte site-uri care nu sunt sub controlul TELERENTA. Astfel de link-uri sunt furnizate numai pentru comoditatea utilizatorilor sau în scopuri de distribuire a informațiilor și nu trebuie interpretate ca o aprobare de către noi a acestor site-uri asociate.
5.7. TELERENTA nu își asumă nici o responsabilitate pentru conținutul site-urilor web conectate pe Site. TELERENTA nu va fi răspunzătoare pentru nicio pierdere sau daună care ar putea apărea din cauza utilizării acestora de către tine.
6. RĂSPUNDEREA CLIENTULUI
6.1. Clientul exercită paza juridică a Echipamentelor și, sub rezerva clauzelor contractuale exprese privind limitarea sau exonerarea de răspundere financiară, răspunderea sa este angajată în toate situațiile, cu excepția cazurilor de forță majoră.
6.2. În cazul unei defecțiuni tehnice a Echipamentelor care necesită intervenția imediată sau rapidă, Clientul este obligat să contacteze TELERENTA la: 0312260058.
6.3. În caz de furt/tentativă de furt a Echipamentelor, Clientul este obligat să informeze cât mai curând posibil TELERENTA. De asemenea, Clientul trebuie să raporteze în termen de 4 ore de la momentul în care a luat cunoștință despre furt sau tentativă de furt la unitatea de Poliție de pe raza localității unde a avut loc evenimentul, formulând plângere pentru furt/tentativă de furt și depunând o declarație completă referitoare la circumstanțele producerii evenimentului. În maximum 48 ore, Clientul trebuie să transmită TELERENTA numărul de înregstrare în urmadepunerii plângerii.
6.4. Clientul răspunde de respectarea întocmai a tuturor obligațiilor sale contractuale, precum și de plata tuturor facturilor emise conform contractului de închiriere/vânzare la distanță și autorizează TELERENTA să rețină, să urmărească și să încaseze orice sume datorate conform facturilor emise, de pe cardul eligibil utilizat la încheierea contractului de închiriere, dacă sumele datorate nu au fost achitate prin alt mijloc de plată.
6.5. Răspunderea Clientului este obiectivă (indiferent de culpă, cu excepția cazurilor de forță majoră) și se angajează să plătească daunele imputabile ca urmare a deteriorării Echipamentelor pe perioada închirierii, până la preluarea și verificarea Echipamentelor de personalul TELERENTA.
6.6. În cazul în care Echipamentele sunt pierdute, furate sau deteriorate din cauze imputabile Clientului pe perioada închirierii, respectiv până la momentul în care Echipamentele sunt preluate de personalul TELERENTA, Clientul este răspunzător pentru toate costurile de reparație sau înlocuire a Echipamentelor.
6.7. Clientul are obligația de plată a facturilor emise de TELERENTA corespunzător valorii daunelor constatate de personalul TELERENTA la returnarea Echipamentelor sau ulterior, în cazul în care, din orice motiv, daunele nu au putut fi observate, constatate și/sau evaluate la momentul predării Echipamentelor.
6.8. În cazul daunelor vizibile constatate la returnarea Echipamentelor:
● dacă valoarea acestora poate fi stabilită, TELERENTA va emite o factură de daune în acest sens. Factura se emite și va fi transmisă de obicei pe loc sau în maximum 72 de ore la adresa de e-mail indicată în contractul de închiriere (în cazul în care Clientul nu este prezent la returnarea Echipamentelor);
● dacă daunele sunt semnificative și valoarea acestora nu poate fi stabilită, TELERENTA se va adresa unui expert/service autorizat în vederea identificării daunelor și evaluării costurilor de reparație necesare și va transmite Clientului factura de plată însoțită de actele de constatare și devizul estimativ, în cel mai scurt timp posibil, la adresa de e-mail indicată în contractul de închiriere (în funcție de perioada necesară pentru evaluare, dar nu mai mult de 60 de zile).
6.9. În cazul unor deteriorări care nu au putut fi observate și/sau constatate la momentul returnării Echipamentelor, TELERENTA va transmite Clientului factura de plată detaliată, estimare/deviz reparații (dacă este cazul), orice alte documente necesare însoțite de dovezile din care rezultă că dauna a intervenit în perioada în care Echipamentele au fost încredințate Clientului, la adresa de e-mail indicată în contractul de închiriere, în termen de maximum 30 de zile.
6.10. Pe baza facturilor și a dovezilor prezentate și numai după ce acestea au fost comunicate Clientului la adresa de e-mail indicată în contractul de închiriere, TELERENTA este autorizată să procedeze la debitarea cardului eligibil al Clientului cu sumele datorate.
6.11. Clientul poate contesta o factură de daune în orice situație în care poate dovedi că facturarea de către TELERENTA nu s-a făcut în acord cu termenii și condițiile contractului de închiriere. În orice caz, Clientul va formula o contestație și va prezenta argumentele și dovezile sale în termen de cel mult 15 (cincisprezece) zile lucrătoare de la comunicarea către Client, prin intermediul poștei electronice, a facturii emise de TELERENTA și a dovezilor furnizate odată cu factura, în caz contrar sumele facturate se consideră că au fost acceptate de Client.
6.12. În caz de neplată/plată cu întârziere, refuz nejustificat de plată, lipsa sau retragerea fondurilor necesare pe cardul eligibil, pentru plata facturilor emise conform contractului de închiriere, Clientul datorează penalitați de întârziere în cuantum de 0,3 % din valoarea facturilor scadente, pe zi de întârziere, până la plata efectivă a acestora. Penalitățile se vor calcula începând cu a 10-a zi de la data scadenței respectivei facturi. În acest caz, penalitățile se datorează începând cu prima zi după data scadenței. Penalitatile de intarziere pot depasi cuantumul soldului principal datorat.
6.13. Pe parcursul închirierii, Clientul se obligă să respecte condițiile tehnice și de siguranță stabilite de producătorul Echipamentelor.
6.14. În urma evaluării bonității Clientului, TELERENTA poate solicita un codebitor.
7. OPȚIUNE DE CUMPĂRARE
7.1. Exercitarea opțiunii de cumpărare
7.1.1. Clientul poate opta pentru cumpărarea Echipamentelor închiriate. Dreptul de exercitare a opțiunii de cumpărare a Echipamentelor închiriate poate fi realizat de către Client oricând în perioada contractuală, dar nu mai târziu de împlinirea a 11 luni contractuale prin transmiterea unei notificări scrise către TELERENTA prin care Clientul își exercită opțiunea de cumpărare la adresa de e-mail: support@telerenta.ro
7.1.2.Acceptarea ofertei de cumpărare a Echipamentelor închiriate determină încetarea de drept a contractului de închiriere.
7.1.3. În cazul în care contractul de închiriere are ca obiect și alte Echipamente decât cele pentru care Clientul își exercită opțiunea de cumpărare, contractul de închiriere va continua să producă efecte cu privire la restul Echipamentelor, chiria fiind recalculată în mod corespunzător.
7.1.4. Opțiunea de cumpărare a Echipamentelor închiriate poate fi exercitată doar dacă Clientul este la zi cu plata chiriei.
7.2. Încheierea contractului de vânzare la distanță
7.2.1. Încheierea contractului de vânzare la distanță între TELERENTA și Client va avea loc la momentul emiterii facturii de plată de către TELERENTA cu privire la Echipamentele închiriate pentru care Clientul își exercită opțiunea de cumpărare potrivit art. 7.1. de mai sus.
7.2.2. Plata Echipamentelor închiriate pentru care Clientul și-a exercitat opțiunea de cumpărare se face exclusiv cu un card bancar acceptat de TELERENTA: Visa, Mastercard, American Express, Diners Club, Discovers (debit sau credit). Nu se acceptă carduri preplătite, chiar dacă poartă logo-ul Visa sau Mastercard, Revolut, carduri de tranzacții unice, carduri a căror perioadă de valabilitate expiră în mai puțin de 3 luni.
7.2.3. Dreptul de proprietate cu privire la Echipamentele închiriate pentru care Clientul și-a exercitat opțiunea de cumpărare se transferă către Client în momentul în care contul bancar al TELERENTA este alimentat cu suma de bani datorată de Client conform facturii emise de TELERENTA.
7.3. Dreptul de retragere
7.3.1 Clientul, persoană fizică, beneficiază de o perioadă de 14 (paisprezece) zile pentru a se retrage din contractul de vânzare la distanță. Perioada de retragere menționată anterior expiră în termen de 14 (paisprezece) zile de la momentul emiterii facturii de către TELERENTA potrivit art. 7.2.1.
7.3.2. Înainte de expirarea perioadei de retragere potrivit art. 7.3.1., Clientul informează TELERENTA cu privire la decizia sa de retragere din contractul de vânzare la distanță la adresa de e-mail support@telerenta.rosau la punctul de lucru din Bucureşti, sector 1, -. În acest scop, Clientul poate utiliza fie o declaraţie neechivocă (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poştă sau e-mail), fie modelul de formular de retragere prevăzut în Anexă.
7.3.3. TELERENTA va transmite Clientului prin e-mail confirmarea de primire a cererii de retragere.
7.3.4. TELERENTA va rambursa Clientului prețul stabilit prin factura emisă dacă s-a încasat. Suma va fi returnată prin restituire în contul din care a fost efectuată plata.
7.3.5. TELERENTA va putea amâna rambursarea sumei până la primirea Echipamentele închiriate pentru care Clientul și-a exercitat opțiunea de cumpărare. Echipamentele închiriate pentru care Clientul și-a exercitat opțiunea de cumpărare trebuie să fie într-o stare identică (fizică și funcțională) cu cea în care au fost puse la dispoziție de către TELERENTA Clientului, cu excepția uzurii normale. În cazul în care se constată diferențe între starea Echipamentele închiriate pentru care Clientul și-a exercitat opțiunea de cumpărare la livrare și starea Echipamentele închiriate pentru care Clientul și-a exercitat opțiunea de cumpărare la returnare, TELERENTA va proceda la evaluarea tehnică prin specialiști proprii sau terți, costul de readucere a Echipamentele închiriate pentru care Clientul și-a exercitat opțiunea de cumpărare la starea inițială, fiind achitat de către Client.
7.3.6. În cazul exercitării dreptului de retragere, costul direct al returnării Echipamentele închiriate pentru care Clientul și-a exercitat opțiunea de cumpărare va fi suportat de către Client.
7.4. Garanții vânzare
7.4.1. Echipamentele închiriate pentru care Clientul și-a exercitat opțiunea de cumpărare beneficiază de condiții de garanție conform legislației în vigoare și politicilor comerciale ale producatorilor. Condițiile în care se asigură garanția Echipamentelor închiriate pentru care Clientul și-a exercitat opțiunea de cumpărare sunt cele prevăzute în certificatul de garanție.
8. REDUCERI ACORDATE CLIENȚILOR
8.1.Clienții pot beneficia de reduceri pentru plata chiriilor ca urmare a efectuării de acțiuni în platformă (ex. creare de cont, abonare la newsletter, comandă plătită, scrierea unui review aprobat pentru un produs, contract semnat etc.) sau cu ocazia zilei de nastere.
8.2. Clienții pot beneficia de reduceri și ca urmare a recomandării unui Uilizator care efectuează în platformă una sau mai multe dintre acțiunile prevăzute la art. 8.1. (You win- I win)
8.3. Reducerile se vor primi într-un portofel electronic personal, accesibil în Contul creat pe site-ul Telerenta și pot fi utilizate pentru plata chiriilor viitoare, oricând începând cu chiria a 3-a dintr-un contract de închiriere.
8.4. Reducerile pot fi utilizate doar dacă Clientul este la zi cu plata chiriei.
8.5. Telerenta va oferi Clienților reduceri și nu puncte cadou sau alte tipuri de instrumente de plată (vouchere, carduri cadou etc.).
8.6. Reducerile creditate în portofelul electronic vor avea un termen de valabilitate de 180 de zile de la data acordării, cu excepția cazurilor în care, în cadrul unei campanii specifice, este prevăzut un alt termen de valabilitate.
9. DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ ȘI INDUSTRIALĂ
9.1. Conținutul, astfel cum este definit în preambul, incluzând dar nelimitandu-se la logo-uri, reprezentări stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text și/sau conținut multimedia, prezentat pe Site, este proprietatea exclusivă a TELERENTA, acestuia fiindu-i rezervate toate drepturile obținute în acest sens în mod direct sau indirect (prin licențe de utilizare și/sau publicare).
9.2. Vizitatorilor/Utilizatorilor înregistrați/Clienților Site-ului nu le este permisă copierea, distribuirea, publicarea, transferul către terțe părți, modificarea și/sau alterarea, utilizarea, referirea la, expunerea, includerea oricărui Conținut în orice alt context decât cel original, intenționat de TELERENTA, includerea oricărui Conținut în afara Site-ului, îndepărtarea însemnelor care semnifică dreptul de autor al TELERENTA asupra Conținutului precum și participarea la transferul, vânzarea, distribuția unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afișarea Conținutului, doar cu acordul scris expres al TELERENTA.
9.3. Orice Conținut la care Vizitatorii/Utilizatorii înregistrați/Clienții Site-ului au și/sau obțin acces prin orice mijloc, se află sub incidența interdicției, în cazul în care Conținutul nu este însoțit de un acord de utilizare specific și valid încheiat între TELERENTA și aceștia, și fară nicio garanție implicit sau expres formulată din partea TELERENTA cu referire la acel Conținut.
9.4. Vizitatorii Site-ului/Utilizatorii înregistrați/Clienții Site-ului pot copia, transfera și/sau utiliza Conținutul numai în scopuri personale sau non-comerciale, numai în cazul în care acestea nu intră în conflict cu prevederile Documentului.
9.5. În cazul în care TELERENTA conferă Vizitatorilor/Utilizatorilor înregistrați/Clienților Site-ului dreptul de a utiliza sub forma descrisă într-un acord de utilizare distinct, un anumit Conținut, la care Vizitatorii/Utilizatorii înregistrați/Clienții Site-ului au sau obțin acces în urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor Conținuturi definite în acord, numai pe perioada existenței acestuia sau acestor Conținuturi pe Site sau a perioadei definite în acord, conform condițiilor definite, în cazul în care acestea există și nu reprezintă un angajament contractual din partea TELERENTA pentru respectivii Vizitatori/Utilizatori înregistrați/Clienți ai Site-ului sau oricare alt terț care are/obține acces la acest Conținut transferat, prin orice mijloc și care ar putea fi sau este prejudiciat în orice mod de pe urma acestui Conținut, în timpul sau după expirarea acordului de utilizare.
9.6. Niciun Conținut transmis către Vizitatorii/Utilizatorii înregistrați/Clienții Site-ului prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic, etc) sau dobândit de aceștia prin accesare, vizitare și/sau vizualizare nu constituie o obligație contractuală din partea TELERENTA și/sau al angajatului/prepusului TELERENTA care a mijlocit transferul de Conținut, în cazul în care aceasta există, față de respectivul Conținut.
9.7. Este interzisă orice utilizare a Conținutului în alte scopuri decât cele permise expres prin prezentul Document sau de acordul de utilizare care îl însoțește, în cazul în care acesta există.
10. FORȚĂ MAJORĂ
10.1. Nici una dintre Părți nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale contractuale, dacă o astfel de neexecutare la termen și/sau în mod corespunzător, total sau parțial este cauzată de un eveniment de forță majoră. Forța majoră este evenimentul imprevizibil, în afara controlului Părților și care nu poate fi evitat.
10.2. Dacă în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu încetează, fiecare Parte va avea dreptul să notifice celeilalte Părți încetarea de plin drept a contractului de închiriere/vânzare la distanță fără că vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte alte daune-interese.
11. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
TELERENTA colectează și prelucrează datele cu caracter personal ale Clienților în conformitate cu prevederile Regulamentului UE nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date precum și a oricăror alte reglementări europene sau naționale aplicabile. Colectarea și prelucrarea datelor Clienților este făcută în conformitate cu termenii Politicii de confidențialitate publicați pe Site-ul TELERENTA.
Prin semnarea contractului de închiriere/ încheierea contractului de vânzare la distanță, Clientul declară că a citit, înțeles și acceptat Politica de confidențialitate și de protecție a datelor și acordă TELERENTA permisiunea de a folosi informațiile personale, în limitele permise de lege.
Scopurile prelucrării datelor cu caracter personal
● Prestarea serviciilor de închiriere/vânzare la distanță Echipamente (înregistrarea și plasarea comenzilor, identificarea în cadrul procesului de cunoaștere a clientelei, încheierea contractului de închiriere/vânzare la distanță, servicii de asistență pe parcursul contractului de închiriere, emiterea documentelor fiscale);
● Efectuarea verificărilor relevante privind identitatea, siguranța și situația financiară;
● Pentru a menține și îmbunătăți administrarea și gestionarea serviciilor TELERENTA;
● Pentru a transmite informații despre Produse care credem că te-ar interesa, dacă legea ne permite acest lucru;
● Pentru depistarea și prevenirea infracțiunilor, precum și pentru motive de securitate a Echipamentelor, TELERENTA poate folosi dispozitive electronice (tehnologie GPS) care pot localiza Echipamentul; Aceste informații pot fi utilizate în timpul perioadei de închiriere și în orice moment după aceea dacă sunt relevante cu privire la obligațiile Clientului pe perioada închirierii și dacă legea permite acest lucru;
● Respectarea obligațiilor legale;
● Scopuri de marketing/promovare/evaluare a calității serviciilor TELERENTA (inclusiv prin transmiterea mesajelor de tip newsletter);
Temeiul legal pentru colectarea și procesarea datelor persoanelor vizate pentru fiecare din scopurile definite mai sus poate fi: contractul de închiriere/ contractul vânzare la distanță la care persoana vizată este parte, interesul legitim al TELERENTA, consimțământul persoanei vizate, o obligație legală.
Destinatari ai datelor cu caracter personal. În fluxul de procesare și stocare, datele cu caracter personal ar putea fi transferate, în funcție de necesitate, următoarelor categorii de destinatari: Autorități ale statului (inclusiv autorități fiscale), Furnizori implicați direct în procesul de închiriere/ vânzare la distanță (de exemplu, furnizori de servicii IT, furnizori implicați în procesul de cunoaștere a clientelei, furnizori de servicii de facturare, furnizori de servicii de marketing, newsletter, evaluarea satisfacției clienților), Instituțiile bancare emitente ale instrumentelor de plată folosite de către persoana vizată.
Transferul datelor în afara țării.
În prezent, stocăm și prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal pe teritoriul României.
Cu toate acestea,în funcție de investigațiile necesare pentru verificarea informațiilor transmise în vederea încheierii contractului de închiriere, este posibil să transferăm anumite date ale dumneavoastră cu caracter personal unor entități situate în afara României. Aceste entități pot fi localizate în Uniunea Europeană sau în afara Uniunii.
Vom lua întotdeauna măsuri pentru a ne asigura că orice transfer internațional de date cu caracter personal este gestionat cu atenție cu scopul de a vă proteja drepturile și interesele, și protejat prin angajamente contractuale.
Perioada stocării datelor. Datele personale vor fi păstrate pentru o perioadă de timp prevăzută de dispozițiile legale specifice și atât timp cât rămân necesare pentru scopurile menționate mai sus.
Drepturile persoanelor vizate. Persoanele vizate ale căror date personale sunt colectate de TELERENTA au următoarele drepturi conform legislației în domeniu: Dreptul de a solicita TELERENTA, în ceea ce privește datele cu caracter personal referitoare la persoana vizată, accesul la acestea, rectificarea sau ștergerea acestora sau restricționarea prelucrării sau a dreptului de a se opune prelucrării, precum și a dreptului la portabilitatea datelor; Dreptul de a retrage consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia; Dreptul de a depune o plângere în fața Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
12. LEGEA APLICABILĂ – JURISDICȚIA
Prezentul Document este supus legii române. Eventualele litigii apărute între TELERENTA și Vizitatorii/Utilizatorii înregistrați/Clienții Site-ului se vor rezolva pe cale amiabilă sau, în cazul în care aceasta nu va fi posibilă, litigiile vor fi soluționate de instanțele judecătorești române competente din Municipiul București.
13. LIMBA
Limba utilizată în relațiile dintre TELERENTA și Vizitatorii /Utilizatorii înregistrați/Clienții Site-ului este limba română.
14. MODIFICĂRI
14.1. Prezenții Termeni și Condiții sunt în vigoare din data de 12.10.2023
14.2. Aceștia, cât și modificările acestora, sunt accesibili Vizitatorilor/Utilizatorii înregistrați/Clienților Site-ului prin accesarea paginii de internet.
14.3. TELERENTA are dreptul la modificarea unilaterală a prevederilor din prezenții Termeni și Condiții. Modificările intră în vigoare din momentul punerii la dispoziție a textului Termenilor și Condițiilor pe Site-ul TELERENTA împreună cu marcarea numerică a următoarei versiuni a regulamentului. Folosirea de către Vizitatorii/Utilizatorii înregistrați/Clienții Site-ului a paginii de internet www.telerenta.ro după introducerea acestor schimbări este echivalentă cu exprimarea acceptului de către aceștia, precum și înțelegerea acestora.
14.4. Condiția beneficierii de Produsele oferite prin folosirea paginii de internet www.telerenta.ro este acceptarea prevederilor prezentului Document
ANEXĂ
Model de formular de retragere
(prezentul formular se trimite înapoi completat doar dacă doriţi să vă retrageţi din contract)
Către: TELERENTA S.R.L, cu sediul ales la punctul de lucru din Bucureşti, sector 1, -, e-mail: support@telerenta.ro
Vă informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul referitor la
închirierea/vânzarea următoarelor produse:
Comandate la data (*)/Primite la data (*)
Numele consumatorului
Adresa consumatorului
Semnătura consumatorului (doar în cazul în care acest formular este notificat în scris)
Data